Garantie & Service

 

Al onze producten worden grondig gecontroleerd voordat wij ze te koop aanbieden. Hiervoor hebben wij enkel geschoold personeel in dienst welke de producten testen op kwaliteit. De kwaliteit van een product zal ook altijd worden vermeld in de omschrijving. Hierin wordt aangegeven of het een nieuw product, showmodel, licht gebruikt (2e Kans) of product zonder retailverpakking betreft. Aan de hand van deze kwalificatie wordt de prijs bepaald. Een product van ElektronicaDeal.nl voldoet aan de wettelijke eisen en daarom kunt u altijd beroep doen op de garantie indien het product niet naar verwachting werkt.

Standaard garantie van 24 maanden*
Op al onze producten bieden wij een standaard garantieperiode van 24 maanden. Deze garantie houdt het volgende in: wanneer u binnen 24 maanden na de levering een probleem heeft met uw product, dan stuurt u het product naar ons retour.  Elektronicadeal.nl vergoedt geen verzendkosten voor het retourneren van het defecte product. De verzendkosten van het gerepareerde- of vervangende product nemen wij voor onze rekening. Wij repareren het product of, indien nodig, ruilen het voor u om. Wanneer het product niet te repareren valt en het niet meer op voorraad is zal een soortgelijk product, in overleg met u, worden aangeboden. Wanneer er geen soortgelijk product voorradig is zal het volledige aankoopbedrag worden gecrediteerd op uw bankrekening.  Wij adviseren u altijd eerst contact op te nemen met onze service afdeling alvorens u het product opstuurt.

 

Standaard garantie van 12 maanden*
Componenten met een beperkte levensduur en die onderhevig zijn aan normale slijtage, bijv. windhoezen, oorkussentjes, modulaire pluggen, ear tips, decoratieve afwerking, batterijen en andere accessoires, zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie. Deze producten hebben 1 jaar garantie. Deze garantie is ongeldig als het in de fabriek aangebrachte serienummer, datacodelabel of productlabel aangepast is of van het product verwijderd is. Deze garantie dekt geen defecten of schade als gevolg van: (a) onjuiste opslag, misbruik of verkeerd gebruik, ongeluk of nalatigheid, zoals fysieke schade (scheuren, krassen, etc.) aan de behuizing van het product ontstaan door misbruik; (b) contact met vloeistof, water, regen, extreme vochtigheid of zware perspiratie, zand, stof of dergelijke, extreme hitte of voedsel; (c) gebruik van het product of accessoires voor commerciële doeleinden of blootstelling van het product aan abnormaal gebruik of omstandigheden; of (d) andere handelingen die niet te wijten zijn aan GN. Deze garantie dekt geen schade door onjuist gebruik, onderhoud of installatie, of pogingen in het product te laten repareren door een andere partij dan GN of een GN-dealer die door GN geautoriseerd is om garantiewerk te verrichten.

 

Vervangende garantie van 6 maanden**

Naast nieuwe producten, bieden wij ook showmodellen, open doos modellen, Recertified harddisks en lichtgebruikte (2e Kans) producten aan. Dit zal altijd duidelijk bovenaan in de omschrijving van een product staan. Aangezien de standaard fabrieksgarantie van deze producten is komen te vervallen, bieden wij een vervangende garantie van 6 maanden. Wanneer er een defect ontstaat binnen deze 6 maanden, zullen wij het product repareren, vervangen of het aankoopbedrag aan u crediteren.


Een aantal zaken zijn uitgesloten van garantie: 

- Val-/stoot-/waterschade
- Gebruikersschade (denk hierbij aan krassen op een beeldscherm en dergelijke gebruikssporen)
- De accu van een product (op een accu wordt nooit garantie verleend door de fabrikant)
- De adapter van een product (op een adapter wordt nooit garantie verleend door de fabrikant)

Met wie neemt u contact op bij een garantiegeval?
U kunt ons altijd bellen op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00, maar handiger is om het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven in een e-mail en deze te sturen naar: info@elektronicadeal.nl. Wij zullen uw e-mail binnen 1 werkdag beantwoorden en streven er altijd naar het probleem op afstand voor u op te lossen zodat u het product niet hoeft te missen.
Twijfelt u of uw vraag onder de garantie valt? Stuurt u ons alsnog een mail. Wij zullen er alles aan doen om u goed van dienst te zijn.

Klachtenafhandeling
Heeft u een algemene klacht over onze website, onze dienstverlening en/of onze service dan horen wij dat graag van u. Wij nemen alle kritieken graag in ontvangst om daarmee onze producten en diensten nog verder te verbeteren. Uw klacht kunt u richten aan info@elektronicadeal.nl. Wij sturen u dan altijd binnen 24 uur een reactie.

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@elektronicadeal.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Al het bovengenoemde doet niets af aan uw wettelijke rechten als consument. Zie ook onze ‘Algemene Voorwaarden


*Deze garantie is alleen mogelijk indien het product zich binnen Nederland bevindt.  

**Deze garantie betreft showmodellen en lichtgebruikte producten